Program „Czyste powietrze”
KATEGORIA: dotacje dofinasowanie do instalacji darmowy prąd PV oze fotowoltaikaCzyste Powietrze to kompleksowy program, którego celem jest zmniejszenie lub uniknięcie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń wprowadzanych do atmosfery przez domy jednorodzinne. Program skupia się na wymianie starych pieców i kotłów na paliwo stałe oraz termomodernizacji budynków jednorodzinnych, w tym instalację odnawialnych źródeł energii (kolektorów słonecznych i instalacji fotowoltaicznej), by efektywnie zarządzać energią.
Dla kogo Program „Czyste powietrze” ?
Program jest skierowany do osób fizycznych, które są właścicielami lub współwłaścicielami domów jednorodzinnych oraz osób, które otrzymały zgodę na budowę na takiego domu.
Dofinansowanie do fotowoltaiki w ramach programu „Czyste powietrze” otrzymamy wyłącznie dla inwestycji, które są w trakcie realizacji, w dniu składania wniosku.
Na co dotacja Czyste powietrze?
- Demontaż oraz zakup i montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania lub cwu (w tym kolektorów słonecznych),
- zakup i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej,
Kwota maksymalnej dotacji: 30 000 zł – dla przedsięwzięcia z mikroinstalacją fotowoltaiczną.
Wysokość dotacji Czyste Powietrze
W ramach programu możemy starać się o dotację bądź pożyczkę.
Maksymalna wartość inwestycji, od której liczona będzie dotacja, wynosi 53 tys. zł.
W przypadku przekroczenia tej kwoty, dodatkowe koszty możemy pokryć z niskooprocentowanej pożyczki (udzielanej w ramach programu).
Od czego zależy wysokość dotacji?
Wysokość dofinansowania do fotowoltaiki jest w tym przypadku uzależniona od kwoty miesięcznego dochodu, na osobę.
1. Dla zarabiających najmniej (dochód do 600 zł na osobę w miesiącu) dotacja może wynieść do 90% kosztów kwalifikowanych oraz do 10% pożyczki.
2. W gospodarstwach domowych, których dochód przekracza 1600 zł na osobę, dotacja do fotowoltaiki nie przekroczy 30% kosztów kwalifikowanych, natomiast pożyczka – 70%.
Gdzie złożyć wniosek?
Wnioski można składać przez cały rok, elektronicznie lub formie papierowej, do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, właściwego dla lokalizacji nieruchomości.
Dokumenty potrzebne do wniosku
- Dokumenty potwierdzające dochód (np. PIT, decyzje podatkowe, i inne)
- Dokumenty potwierdzające prawo własności budynku ( nr księgi wieczystej i numer działki lub akt notarialny, jeśli nie znamy nr księgi,
- Audyt energetyczny, jeśli został zrobiony i na jego podstawie przyjęto zakres prac do wykonania.