+48 664 570 257
Zestawy fotowoltaiczne

Program „Czyste powietrze”

KATEGORIA: dotacje dofinasowanie do instalacji darmowy prąd PV oze fotowoltaika

Czyste Powietrze to kompleksowy program, którego celem jest zmniejszenie lub uniknięcie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń wprowadzanych do atmosfery przez domy jednorodzinne. Program skupia się na wymianie starych pieców i kotłów na paliwo stałe oraz termomodernizacji budynków jednorodzinnych, w tym instalację odnawialnych źródeł energii (kolektorów słonecznych i instalacji fotowoltaicznej), by efektywnie zarządzać energią.

 

Dla kogo Program „Czyste powietrze” ?

 

Program jest skierowany do osób fizycznych, które są właścicielami lub współwłaścicielami domów jednorodzinnych oraz osób, które otrzymały zgodę na budowę na takiego domu.

Dofinansowanie do fotowoltaiki w ramach programu „Czyste powietrze” otrzymamy wyłącznie dla inwestycji, które są w trakcie realizacji, w dniu składania wniosku.

 

Na co dotacja Czyste powietrze?

 

- Demontaż oraz zakup i montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania lub cwu (w tym kolektorów słonecznych),
- zakup i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej,

Kwota maksymalnej dotacji: 30 000 zł – dla przedsięwzięcia z mikroinstalacją fotowoltaiczną.

 

Wysokość dotacji Czyste Powietrze

 

W ramach programu możemy starać się o dotację bądź pożyczkę.
Maksymalna wartość inwestycji, od której liczona będzie dotacja, wynosi 53 tys. zł.
W przypadku przekroczenia tej kwoty, dodatkowe koszty możemy pokryć z niskooprocentowanej pożyczki (udzielanej w ramach programu).

 

Od czego zależy wysokość dotacji?

 

Wysokość dofinansowania do fotowoltaiki jest w tym przypadku uzależniona od kwoty miesięcznego dochodu, na osobę.

 

1. Dla zarabiających najmniej (dochód do 600 zł na osobę w miesiącu) dotacja może wynieść do 90% kosztów kwalifikowanych oraz do 10% pożyczki.

2. W gospodarstwach domowych, których dochód przekracza 1600 zł na osobę, dotacja do fotowoltaiki nie przekroczy 30% kosztów kwalifikowanych, natomiast pożyczka – 70%.

 

Gdzie złożyć wniosek? 

 

Wnioski można składać przez cały rok, elektronicznie lub formie papierowej, do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, właściwego dla lokalizacji nieruchomości.

 

Dokumenty potrzebne do wniosku 

  1. Dokumenty potwierdzające dochód (np. PIT, decyzje podatkowe, i inne)
  2. Dokumenty potwierdzające prawo własności budynku ( nr księgi wieczystej i numer działki lub akt notarialny, jeśli nie znamy nr księgi,
  3. Audyt energetyczny, jeśli został zrobiony i na jego podstawie przyjęto zakres prac do wykonania.
Wróć do listy wpisów

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądar